1 Nisan 2012 Pazar

Şampuan kullanımı

Şampuanlar hem saçımızı beslenmesi hemde güzel kokusuyla tercihimizdir. Ancak her üründe olduğu gibi şampuanlarında doğru kullanılmaması sonucu istenilen sonuç elde edilemez. Peki saçlarımızı nasıl şampuanlamalıyız? İşte uzmanların tavsiyeleri…



Adım 1: Sıcak su ile saçlarınızı güzelce ıslatın. Saçınızı kaynak su ile yıkamayın ve durulamayın; cilt için olduğu gibi saç ve saçlı destek de kurutucudur.

Adım 2: Avuç içlerinize az miktarda şampuan koyun ve avuçlarınızı biri birine sürterek iyice dağıtın. Şampuanı dağıtmak için avuç içlerinizi başınızın değişik bölgelerine nazikçe dokundurun. Şimdi şampuanlama ve masaj işlemine başlayın. Kaşlar üzerindeki ön saç çizgisinden başlayıp küçük dairesel hareketler ile tepe noktasına doğru ilerleyin.

Acele etmeyin! Aynı hareketler ile yan saç çizgisinden başın geri ortasına doğru ilerleyin. Son olarak ense bölgesini de halledin. Saçlı deriniz ile parmaklarınızın yumuşak uç kısımları temas etsin, tırnaklarınız için değil her defasında yumuşak bir temas sağlamak için hareketettirin.Şampuanlandıkça kendinizi saçlı derinizi hareket ettirmeye yoğunlaşın. Eğer saçlarınız uzun ise, şampuanı dağıtmak ve saçlarınızın uzunlamasına temizlenmesini sağlamak için elleriniz ile ara sıra saçlarınızı sıvalayın. Bir şampuanlama en az iki dakika sürmeli; uzun saçlar için üç dakika olabilir.

Adım 3: Yıkayın, yıkayın ve yine yıkayın. Bu adım özellikle sentetik kimyasalları yüklü miktarlarda içeren şampuanlardan kaynaklanan bütün kalıntıları uzaklaştırmak için hayati bir önem taşır.

Yıkandıkça saçınıza nazikçe masaj uygulayın, eğer uzun veya kalın saçlarınız varsa, çekerek saçlı derinizden uzaklaştırın ve sonra duşun altında durup suyun saçlarınızın ararsından akışına izin verin.

Adım 4: Size doğrudan uygulamanız konusunda telkinlerde bulunsalar bile, ticari şekillendiricileri doğrudan saçlı deriniz üzerine uygulamayın. Buürünleri saçınızda ihtiyaç duyuları yerlerde kullanmak isteyeceksiniz. Saçınızın uzunluğuna bağlı olarak, az bir miktarını avucunuza koyarak, kuruuçlara veya saçınızın bütün uzunluğu boyunca, gerekli olduğunda uygulayın.

Hafifçe masaj yapın veya demetlerin üzerine hafifçe vurarak yedirin. Sonra adım 3”te belirtildiği gibi iyice durulayın.

Adım 5: Saçınızı nazikçe sıkın veya iyi su emen bir havlı ile kurulayın. Saçlarınızı asla bir havlu veya elleriniz ile karıştırmayın, burmayın veya bükmeyin; sürtünme kütiküle zarar verebilir. Bu sağlıklı saçın anahtarıdır.

Havlu ile kurulama işleminde ne kadar çok nemi uzaklaştırabilirseniz, saç kurutma makinesine o kadar az ihtiyaç duyarsınız.

Adım 6: Saç tipinize uygun olan kalıcı şekillendiriciden ihtiyaç duyulduğu kadarını uygulayın.

Adım 7: Havlu ile kuruladığınız saçınızı taramak için büyük veya geniş dişli bir tarak kullanın.Eğer saçınız uzun ise, alt bölümler ile başlayın, sonra başınızın üst kısımlarına çıkın.

Mümkün olduğunda saçınızı ayırın veya parmaklarınız ile tarayın. Islak saçınızı açmak için fırçalamaktan kaçının ve saçı koparabildikleri veya kırabildikleri için metal taraklardan kaçının.

Adım 8: İhtiyaç duyulan şekillendirici ürünleri uygulayın, sonra şekillendirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder